neljapäev, 5. juuni 2014

Esimene pidu

Täna sain kirja: 
Lugupeetud Liisa!

Soovime sulle toredat
sünnipäeva!
Sinu järelmaksu limiit on 1330.00 €


Austusega
Liisi järelmaks
 
Päris hea. Ma nüüd kohe ei teagi, kas olla meelitatud ja osta midagi järelmaksuga. Jah, su kontaktid pole tänapäeval kuigi varjatud. Aga, kuidas nad teavad mu sünnipäeva? Vähemalt sooviga panid nad täppi - sünnipäev oli tore. Just nii tore, kui antud hetkel antud kohas ja olukorras olla saab - oli palju häid soove, kodumaiseid kingipakke, mõnusaid telefonikõnesid. Selle päeva puhul viis Tristan mind kohvikusse. Mina muidugi pidin miskipärast rahakoti kaasa võtma. Nii me siis läksime esialgu noormehel mõttes olnud Mc Donaldsi asemel jäätisekohvikusse. Noormees jäi traditsioonide juurde ja tellis maasikajäätise, mina võtsin midagi sojaubade ja rohelise teega ja muude imelike lisanditega. Rohelise tee jäätis on saamas meie mõlema lemmikuks.
Siin muidugi sünnipäevasid ei tähistata. Või siis teevad seda tõepoolest väga läänemeelsed inimesed. Töö juures ma ei piiksunud ka, et mul mingi tähtpäev on. Järgmisel nädalal on Tristani sünnipäev. Ta kutsus kolm sõpra teisest klassist laupäeval mängutuppa mängima. Väike tort on ka tellitud. Ma ikka loodan, et sõbrad (või siis nende vanemad) saavad minu kirjutatud kutsetest aru ning tulevad. Ma juba hoiatasin noormeest, et isegi kui nad tulevad, ei pruugi nad kinke tuua. Lapse jaoks on peale sõprade ja mängimise ikka ju kingid ka tähtsad. Ei saa sellises vanuses lapsed veel üle ega ümber asjade kultusest. Kuid nii nagu peo tähistamine, nii pole ka kingituste tegemine sünnipäeval kombeks. Reedel, Tristani õigel sünnipäeval, teeme koolis Eesti tunni. Leiba ja kommi pakkuda ei saa. Ei tohi. Näitame siis pilte ja räägime, kuidas need kummalised eestlased seal kaugel elavad, mida söövad, kuidas koolis käivad, mängivad ja kuidas soojakindlaid maju ehitavad. Võib juhtuda, et ma pean seda nn loengut kolm korda tegema - kolmele esimesele klassile, sest muidu pole klassid võrdsed ja talletavad erineval hulgal kooliaasta jooksul infot. Juuni lõpus lähen ma ühe teise kooli viiendikele nii Eestist kui ka teadusest rääkima ning siis tuleb mul küll kolm tundi läbi viia. Lastele koolitundide tegemine on aga puhas nauding. Vähemalt siiani on olnud. Näis, kuidas tõlgi vahendusel asi välja kukub.

Jäätiseparadiisis
Eks siis Tristani sünnipäeval saame tema soovitud Mc Donaldsisse minna. Kord kuus on see lubatud.

Suured tänud kõigile heade soovide, postkaartide, üllatuspakkide eest! Õnne Teile ka! :)







 

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

PALJU ÕNNE TEILE TAGANTJÄRELE, ARMSAD SÜNNIPÄEVALAPSED!:)

Külli ja Artur